2009年6月26日 星期五

四月以來升市檢討

小弟才疏(亦財疏)學淺,到家下尚未攪清個市係熊二彈定牛一。睇數據,除咗LIBOR-OIS反映信貸市場已解凍外,其他指標都未覺衰完。另外,通常有些少好轉跡象後,都會鋸多一浸,所以用數據睇,似係熊二彈。但睇圖同技術指標,除咗250 天線未向上爬外,大部份指標都似係牛一。故洛奇大佬稱個市謂水牛市係有原因。水牛者,由水,唔係實體經濟,所炒起也。

其實最緊要係個倉可以保本之餘,仲有些少落袋。操作上,細佬呢幾個月已經無再減倉,反而加咗碼。

唔知係福至心靈,定係拜得神多有神庇佑,touchwood, 齋論股票倉,已追返先前止蝕既損失(唉,十一月四萬億救市前夕斬咗成堆國企,仲要大部份都係基建股、水泥股,你話係咪運滯?)。家下算有繩頭盈利,算係咁啦。

惟做人切忌自滿,務必三省吾身。呢個浪,迄今諗到需改善既有以下三點:

(1) 唔好搏私有化!就算係搏,唔該都見位好走!

二三月個陣,個市跌到趴街,見舊相好光頭顧(舊底玩過佢,入咗後好似未試過帳面有賺,好息累事,後來止蝕斬咗),以$1.50提出私有化。當時無咩點睇市場既反應。因為小弟讀屎片,以為一定即日炒高至$1.4X啦,睇來毋謂。點知原來錯過咗$1.28任買既時間,去到$1.40 先驚為天人,掃咗些貨。

當時既心態係,個市咁趴街,Webb哥仔又話支持私有化,搏得過。

點知,差些少,過唔到,仲停L埋牌,鎖住我一大筆錢,累我見住個市升都只能望門輕嘆,無錢加碼也!

呢個故事既教訓:私有化,玩唔過。就算係搏,見佢有咁上下水位都賺咗都好走嘞!唔好妄想食盡佢,因為隨時會渣都冇,含柒而終!

(2) 定咗出市位,仲咩唔走?跌破出市位,點解仲會入?

跟阿柴爺扑中咗隻巨騰, $3.25買,我覺得應$4.80走。哈!見佢overshoot $5,而且PE仲係單位數,繼續炒上亦不過份,以為佢突破,自然上移目標價,放佢紙鳶啦。

奈何有日收市跌破$4.80,理應即走!點解無走到?因為佢第日開市$4.99,當時唔知佢只係迴光返照,以為係震完再上,於是係$4.92又再扑多棍。點知再過多兩日收市穿埋$4.80。其實已非常不對路,完全唔跟我認為個劇本行,所以應即放。

好嘞,第日開市又無放到,等佢穿埋短期上升軌$4.60,仲未放!其實一路掛緊$4.60, 奈何差一格,又唔想益佢。後來弄至$4.40清哂。若果跟策略行,穿$4.80就走,並唔白痴地$4.92 扑多棍,玩下手賺多過家下成倍。

真明麗又係,定咗個策略係去到上升軌個頂,即$3,就走人。又唔知仲咩,無掛到牌。跌破上升軌,變埋做下降軌,都仲未肯走,家下仲坐緊。由賺變蝕,究竟我做緊乜?點解唔肯走呢?可能係想賺返IPO個手蝕既返來。家下咪又仆街囉。

PS 呢隻野個莊好鬼衰格。周不時開市裂口夾上,愈升愈有,但臨尾市就殺返落來,好鬼陰濕。

呢個故事既教訓:紀律、紀律、紀律!定咗策略,穿位仲咩唔走?心理質素欠佳也!

(3) 唔好再in the hope that 乜乜柒柒

已寫大酒店hit 20天線入貨,但又無入到……

點解?In the hope that 個市會再跌, in the hope that 佢會試埋50天線。唉,策略定咗,無入到,今日收8.02, 只有係到呻,你係咪抵死?

呢個故事既教訓:個市係唔會錯既,錯既只會係你,唔好再有咁多咩主觀願望!

後記

今日同洛奇大佬討論一隻股,我問佢係咪呢幾個位係阻力位,又話係用上升通道搵出來的。

洛奇大佬就回應,話上升通道,以準繩度而言,月線>周線>日線;成份股>大價股>細股,而且有時會係自我炮制出黎(self-fulfilling),所以佢只係輔助為主。

佢就主要係以大成交既頂/腳、BB、MACD、RSI 及STC 等,配合fundamentals 去揀股同睇位。

我深信大佬佢係唔會介意我係到post 出來既!

多謝洛奇大佬指點細佬!

1 則留言:

  1. 小弟可否轉載你博客的文章至小弟的Blog?

    回覆刪除